Поради читачам
Заповіді справжнього читача
· Пам’ятай, що читання –
одна з найважливіших, найпотрібніших, найсерйозніших робіт не “між іншим”.
· Навчися користуватися
змістом книги.
· Хоча б одну з читаних
тобою останнім часом книг читай з закладкою, помітками олівцем, повертайся
іноді до прочитаного.
· Закриваючи книгу,
навіть прочитавши тільки частину її, подумай, що запам’яталося, схвилювало,
налякало, утішило, вразило, здивувало.
· Не залишай книгу не
дочитаною без серйозних причин.
· Постарайся самостійно
розібратися у всьому, пояснення незрозумілих слів шукай у тлумачних словниках.
· Книга добре і надовго
запам’ятовується, якщо її розповісти другові, батькам.
Як розпочати читання
1. Перед читанням познайомся з загальною побудовою книги.
2. Подивись титульну сторінку: на ній ти завжди знайдеш назву книги, прізвища автора та художника, де, коли і ким видана книга.
3. Познайомся із заголовком книги.
4. Якщо в книзі є передмова, прочитай її.
Як читати книгу
1. Внутрішньо налаштуйся читати книгу з інтересом, уважно, вдумливо, запам'ятай зміст книги точно і надовго.
2. Зміст прочитаного повинен осмислюватися. Не можна допускати механічного читання.
3. Для свідомого сприймання познайомся з анотацією, прочитай епілог, вивчи заголовок.
4. Запам'ятай найяскравіше, порівняй з уже відомими фактами, явищами.
5. Вчись читати швидко, охоплюючи поглядом цілі фрази,
речення.
6. Прочитавши книгу, обговори її з товаришами, дай їй оцінку.
Як працювати з художньою книгою
1. Читай книгу з олівцем у руці. Якщо книга власна, то можна олівцем робити позначки на полях у тих місцях, які тебе зацікавили.
2. Читай швидко, але уважно.
3. Прочитавши книгу, подумай над її головними ідеями, над описаними в ній подіями, фактами,
4. Зроби записи про те, що здалося важливим у прочитаній книзі.
5. Веди щоденник прочитаних книг.
- опитування, бесіди, анкетування.
1. Читай газету щодня.
2. Газети розкажуть тобі про найважливіші події, що відбуваються в нашій країні й у всьому світі.
3. Перед тим, як почати читати газету, переглянь заголовки всіх статей – це допоможе тобі вибрати в ній найцікавіший матеріал.
4. Читаючи газету, користуйся картою. Знайди на ній місця, про які прочитав у газеті.
5. Пояснення незрозумілих слів знайди в словнику, або про їх значення запитай у вчителя, бібліотекаря.
Правила
поводження з книгою:
·
не читай
книгу під час їжі – можеш забруднити її;· обгорни книгу в папір – не бруднитиметься обкладинка;
· не клади в книгу олівців, ручок та інших товстих предметів – від цього рветься палітурка;
· не загинай ріжків на сторінках книги – ріжки відриваються і псується книга – зроби собі для книги закладку;
· не рви сторінок, не малюй і не пиши нічого в книзі, не роби в ній ніяких поміток;
· не перегинай книгу – від цього вириваються сторінки;
· перегортаючи прочитану сторінку, держи її за верхній край;
· не читай книгу на сонці.
Правила
гігієни читання:
·
не можна
читати, коли темно;· не потрібно читати в лежачому положенні;
· промені світла повинні падати на книгу зліва або зверху;
· книгу тримати не ближче 30 см від очей;
· кожну годину потрібно давати очам відпочинок на 10 хвилин.
Читачі мають право:
·
користуватися
новими надходженнями, документами підвищеного читацького попиту 5 днів. Для
початкової школи термін користування художніми книгами - 14 днів. Книги, які є
в фонді в одному екземплярі, видаються читачам для роботи тільки в читальному
залі. Термін користування підручниками – навчальний рік;· мати вільний доступ до бібліотечних фондів та інформації;
· отримувати у вільне користування з фондів бібліотеки друковані видання і аудіовізуальні матеріали;
· одержувати консультативну і практичну допомогу в пошуку й підборі друкованих творів та інших джерел інформації;
· продовжувати термін використання літератури відповідно до встановлених норм та порядку;
· отримувати довідниково-бібліографічне та інформаційне обслуговування;
· використовувати довідково-бібліографічний апарат;
· брати участь у заходах, що проводить бібліотека;
· обирати та бути обраним до бібліотечного активу, надавати практичну допомогу бібліотеці;
· висловити свої пропозиції щодо покращення роботи бібліотеки.
Читачі
зобов’язані
·
бережно
ставитися до друкованих творів та інших носіїв інформації, які отримують з
фонду бібліотеки;· не виносити з бібліотеки книг, які не записані в формуляр;
· користуватися цінною, в єдиному примірнику, літературою, довідковими виданнями тільки в читальному залі;
· при одержанні друкованих видань та інших документів з бібліотечних фондів читач повинен переглянути їх у бібліотеці і , у випадку знаходження пошкоджень або дефекту, попередити про це бібліотечного працівника, який зробить на них відповідну помітку;
· у разі пошкодження або втрати документа користувач, за домовленістю із бібліотекарем, повинен замінити його аналогічним документом або внести грошове відшкодування ринкової вартості документа через бухгалтерію;
· не порушувати порядок розстановки літератури у фонді відкритого користування;
· щорічно, на початку навчального року, проходити перереєстрацію;
· у разі вибуття зі школи, повернути до бібліотеки видання, які числяться за читачем;
· читачі не мають права заносити до бібліотеки портфелі, сумки та верхній одяг;
· особова справа видається учням, які вибувають зі школи, тільки після повернення літератури, яка була взята на абонементі бібліотеки. Працівники школи, що звільняються з роботи, повинні підписати обхідний лист у бібліотекаря;
· в кінці навчального року учні, вчителі та працівники школи повинні розрахуватися з бібліотекою. Учні, які не розрахувалися з бібліотекою, не здали підручники за минулий навальний рік, позбавляються права користування бібліотекою;
· псування, розкрадання та втрату книжок учнями передбачає відповідальність з боку батьків учнів.
Методичні рекомендації
бібліотекаря
У спілкуванні з книгами Вам
знадобиться
Пам'ятка читача:
Якщо
хочеш поговорити з ким-небудь – розгорни книгу!
Якщо ти занудьгував – візьми книгу!
Якщо хочеш одержати пораду – відшукай її в
книзі!
Якщо прагнеш знайти друга – подружи з книгою!
Якщо мрієш стати справжньою людиною, читай
книги!
Якщо хочеш відчути безмежні можливості
людського розуму – працюй з книгою!
Як працювати з підручником
1.Прочитай
увесь заданий текст, глибоко вдумайсь у його зміст.
2.
Пам’ятай, що читання підручника без напруження думки марна трата часу.
3.
Працюй завжди з ручкою або олівцем в руках. Засвоєнню допоможуть схематичні
малюнки й записи.
4.
Поділи в думці текст на частини і знайди основну думку.
5.
Читаючи текст, пов’язуй його з часом, картою, графіками, схемами підручника.
6.
Порівнюй, зіставляй вивчений матеріал, факти, явища з іншими.
7.
Складай короткий усний (письмовий) план прочитаного. Коли такий план подано
вчителем, то вивчай матеріал за планом.
8. Намагайся
в тексті знайти відповідь на кожне запитання, наведене в кінці параграфа.
9.
Привчай себе до самоконтролю: обов’язково перекажи вголос або про себе заданий
матеріал, спочатку частинами, а потім – у цілому весь параграф. Роби це так ,
щоб словам було тісно, а думкам – просторо.
10
Виконуй завжди домашнє завдання.
11.
Долай труднощі, а не тікай від них. Працюй систематично і наполегливо над
книжкою.
Для
вивчення читацьких інтересів використовую такі методи
-
аналіз читацьких формулярів,
-
відгуки про прочитану книгу;
-
спостереження за читачами;
Як
читати газету
Ти навчився вже читати, ти
любиш читати, але деколи щось важко згадати. Ти можеш забути автора прочитаної
книги чи її назву, або головних героїв. Тобі потрібно це записати. А запис ти
можеш зробити лише тоді, коли заведеш щоденник читання. Поспіши це зробити.
Тобі радить шкільний бібліотекар.
Немає коментарів:
Дописати коментар